klachtenregeling
Droge Ogen Kliniek Nederland streeft ernaar oogheelkundige zorg van hoge kwaliteit te leveren, waarbij persoonlijke aandacht voor de patiënt een belangrijk punt is. Desondanks kan het voorkomen dat u als patiënt niet tevreden bent over onze service. Als u niet tevreden bent, kunt u onderstaande stappen doorlopen om uw klacht op te lossen. Onze klachtenprocedure voldoet aan de eisen die daaraan door de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) worden gesteld.
Stap 1
Uit ervaring blijkt dat ontevredenheid vaak te maken heeft met een misverstand of een gebrek aan duidelijke communicatie. Wij vragen u daarom eerst om uw ontevredenheid rechtstreeks te uiten bij uw behandelaar. U kunt ons per e-mail laten weten dat u ontevreden bent. Wij zullen dan contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Dat kan een belafspraak zijn of een fysieke afspraak. In de meeste gevallen kunnen wij op die manier uw ontevredenheid wegnemen.
Stap 2
Mocht uw klacht toch niet zijn opgelost in stap 1, dan kunt u de klachtenprocedure volgen die wordt aangeboden door erisietsmisgegaan.nl. Deze onafhankelijke organisatie beschikt over expertise op het gebied van klachten in de zorg en zal tussen ons als zorgaanbieder en u als zorgafnemer bemiddelen om uw klacht alsnog naar tevredenheid op te lossen. Deze organisatie biedt ook een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De procedure die zij volgen bestaat op haar beurt ook weer uit verschillende stappen. Om te beginnen kunt u onvrede melden via https://erisietsmisgegaan.nl/onvrede-melden/.
Stap 3
Als de klachtenprocedure van stap 2 ook niet tot een oplossing leidt, dan biedt erisietsmisgegaan.nl, als laatste stap, ook een geschillencommissie aan waar u uw klacht aan kunt voorleggen. Wij hopen uiteraard dat het zover niet hoeft te komen en dat wij uw klacht zo snel mogelijk in onderling overleg kunnen oplossen.