de aandacht en expertise die u verdient

overig

overig

wachttijd

De actuele gemiddelde wachttijd voor droge ogen zorg voor onze polikliniek oogheelkunde is: 8 weken.

De wachttijd voor overige zorg is 8 weken.

De wachttijd voor een rijbewijskeuring is 2 werkdagen. Vaak kunt u de volgende dag al terecht.

Deze informatie is laatst bijgewerkt op 25 april 2024.

Verplichte informatie over wachttijd: Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.

wachttijden_droge_ogen_kliniek_nederland

Klachtenprocedure

De Droge Ogen Kliniek Nederland streeft ernaar oogheelkundige zorg van hoge kwaliteit te leveren, waarbij persoonlijke aandacht voor de patiënt een belangrijk punt is. Desondanks kan het voorkomen dat u als patiënt niet tevreden bent over onze service. Als u niet tevreden bent, kunt u onderstaande stappen doorlopen om uw klacht op te lossen. Onze klachtenprocedure voldoet aan de eisen die daaraan door de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) worden gesteld.

Stap 1

Uit ervaring blijkt dat ontevredenheid vaak te maken heeft met een misverstand of een gebrek aan duidelijke communicatie. Wij vragen u daarom eerst om uw ontevredenheid rechtstreeks te uiten bij uw behandelaar. U kunt ons per e-mail laten weten dat u ontevreden bent. Wij zullen dan contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Dat kan een belafspraak zijn of een fysieke afspraak. In de meeste gevallen kunnen wij op die manier uw ontevredenheid wegnemen.

Stap 2

Mocht uw klacht toch niet zijn opgelost in stap 1, dan kunt u de klachtenprocedure volgen die wordt aangeboden door erisietsmisgegaan.nl. Deze onafhankelijke organisatie beschikt over expertise op het gebied van klachten in de zorg en zal tussen ons als zorgaanbieder en u als zorgafnemer bemiddelen om uw klacht alsnog naar tevredenheid op te lossen. Deze procedure bestaat op haar beurt ook weer uit verschillende stappen die u dient te volgen. Om te beginnen kunt u onvrede melden via erisietsmisgegaan.nl.

Stap 3

Als de klachtenprocedure van stap 2 ook niet tot een oplossing leidt, dan biedt erisietsmisgegaan.nl, als laatste stap, ook een geschillencommissie aan waar u uw klacht aan kunt voorleggen. Wij hopen uiteraard dat het zover niet hoeft te komen en dat wij uw klacht zo snel mogelijk in onderling overleg kunnen oplossen.